ďťż

Blog literacki, portal erotyczny - seks i humor nie z tej ziemi


ZAKŁADY WYROBÓW BAWEŁNIANYCH
“GOOD DRESS” S.A.
PYSZNICA UL. WOLNOŚCI 24













PLAN MARKETINGOWY
NA 2001 ROK



















PRZYGOTOWAŁA:
JUSTYNA KUDŁACIK
KL. III “c” LO









SPIS TREŚCI







I. STRESZCZENIE MENADŻERSKIE.

II. CHARAKTERYSTYKA FIRMY:


1. Założenie przedsiębiorstwa.
2. Forma organizacyjno-prawna.
3. Rodzaj działalności.
4. Cele prowadzonej działalności.


III. ANALIZA SYTUACJI RYNKOWEJ:

1. Nabywcy.
2. Konkurencja.


IV. STRATEGIA MARKETINGOWA:

1. Kanał dystrybucji.

2. Promocja.

V. PROFIL SPRZEDAŻY I PRODUKCJI.

VI. ZARZĄDZANIE FIRMĄ.


VII. BUDŻET MARKETINGOWY:

1. Udziały.
2. Koszty.


VIII. MOCNE I SŁABE STRONY PROJEKTU

IX. ZAŁĄCZNIKI.


X.ANALIZA WŁASNYCH PRODUKTÓW I STAWIANE PRZEZ SPÓŁKĘ CELE.




STRESZCZENIE MENADŻERSKIE.


Sklep “CIUSZEK”, S.A. będzie zajmował się sprzedażą wyrobów odzieżowych. Wysoka aktywność sklepu musi być

postrzegana jako sukces jej załogi. Mamy nadzieję, że uzyskamy pozycję renomowanego sklepj w ciągu kilku najbliższych lat.
Zatrudniliśmy wykwalifikowaną kadrę, sprowadzamy dobrej jakości towar, posiadamy odpowiedni środek transportu. Ten fakt
będzie atutem naszej firmy do przezwyciężenia konkurencji, coraz lepszego prosperowania i jej rozwoju. Firma będzie
przedsiębiorstwem skierowanym na zaspokojenie bieżących potrzeb klientów.

Będziemy się starali, aby nasze produkty były przede wszystkim wygodne, ale również modne i solidnie wykonane. Można
zauważyć, że dzisiejszy rynek jest nasycony importowanymi produktami, np. z Dalekiego Wschodu, jednak pomimo atrakcyjnych cen,
jakość tych wyrobów jest słaba.
Rozpoczęcie naszej działalności zostanie poprzedzone odpowiednią kampanią

reklamową.
W perspektywie kilku najbliższych lat będziemy się starali rozwinąć sprzedaż na inne wyroby i rozszerzyć jej horyzonty.
Aby rozpocząć naszą działalność potrzebujemy zaciągnąć kredyt w wysokości 15000 zł, którego zabezpieczeniem będzie
dom jednorodzinny. Firma nasza będzie dysponowała kapitałem zakładowym w wysokości 30000zł.
















CHARAKTERYSTYKA FIRMY




Firma “CIUSZEK” rozpocznie swoją działalność 1 stycznia 2003. Założona przez Wojciecha Cichonia i Sebastiana Budę jako

Spółka Akcyjna. Firma będzie mieściła się w Stalowej Woli przy alejach Jana Pawła II 13.
Celem firmy będzie sprzedaż lekkich wyrobów odzieżowych. Produkty naszej firmy będzie można nabyć w sklepie firmowym
mieszczącym się w Stalowej Woli przy alejach Jana Pawła II 13. Działalność naszego sklepu będziemy się starali dopasować do
wymagań i gustów potencjalnych klientów.

W następnym etapie rozwoju naszej firmy chcielibyśmy zaoferować klientom szerszy wybór wyrobów odzieżowych oraz otworzyć
drugi sklep firmowy mieszczący się w Stalowej Woli lub na jej obrzeżach. A wszystko to będzie miało na celu ukazanie naszego
przedsiębiorstwa w jak najlepszym świetle na terenie powiatu stalowowolskiego. Mamy nadzieję, że nasze produkty odzieżowe
zaspokoją w pełni oczekiwania klientów.















ANALIZA RYNKU



Jako przedstawiciele firmy przeprowadziliśmy wstępną analizę rynku i konkurencji na zasadzie obserwacji i ankiety. Z
przeprowadzonych badań wynikło ostatecznie, że firma “CIUSZEK” ma duże możliwości przetrwania na terenie Stalowej Woli i jej okolic
oraz znalezienia się w czołówce rankingu rynkowego. Wyroby odzieżowe są bardzo powszechne na rynku, kupowane są przez ludzi w
każdym przedziale wiekowym, tak że klientami będą wszystkie grupy wiekowe mieszkające zarówno w dużych i małych miastach jak i

na wsiach.
Produkty naszej firmy przeznaczone są dla ludzi o różnych dochodach. Z przeprowadzonych badań dowiedzieliśmy się również, że
klienci kupują odzież na bazarach i są niezadowoleni z warunków sprzedaży (np. brak przymierzalni, sprzedaż na powietrzu, jednak
wybierają te miejsca ze względu na niskie ceny).

Nasza firma zapewni klientom odpowiadające im warunki sprzedaży, a nasze ceny detaliczne nie będą wysokie. Przy rozpatrywaniu
sytuacji rynkowej zwróciliśmy szczególną uwagę na konkurencję, która w tej branży jest liczna. W okolicach Stalowej Woli prosperuje
dużo ośrodków odzieżowych, jednak produkują oni wyroby odzieżowe z dodatkami sztucznymi i narzucają na swoje ceny wysokie
marże. W najbliższych miejscowościach tj. Tarnobrzeg, Sandomierz nie ma dużego wyboru wyrobów, Klienci nie są zadowoleni z tych

wyrobów, często brakuje im odpowiadających kolorów, fasonów, rozmiarów.
Mamy nadzieję, iż nasze produkty odzieżowe zaspokoją w pełni oczekiwania klientów, gdyż głównym atutem naszej firmy będzie
sprzedaż ubrań dla wszystkich grup wiekowych, we wszystkich rozmiarach, kolorach, różnych wzorach i fasonach.





STRATEGIA MARKETINGOWA







Firma nasza będzie prowadziła sprzedaż detaliczną. Sklep “CIUSZEK” będzie znajdować się w Stalowej Woli przy
alejach Jana Pawła II 13.
Firma nasza oferuje atrakcyjne ceny produktów, zamierzamy również udzielać rabatów świątecznych w wysokości
5%, a także upustów przy zakupie np. 3 podkoszulków. Chcemy również zachęcić klientów poprzez rozdawanie kuponów, breloczków
firmowych, długopisów oraz kart stałego klienta.

Promocję firmy planujemy rozpocząć przez intensywną kampanię reklamową. W pierwszym etapie służyć promocji
będą tablice informacyjne i neony świetlne na budynkach: sklepu firmowego oraz samochodzie dostawczym firmy. Dodatkowo firma
zamówi broszury, wizytówki i firmowe opakowania(reklamówki, papierowe torebki).
W dalszym etapie pomyślimy o strategii reklamowej w telewizji i prasie lokalnej. Cała promocja będzie

przeprowadzona na dwa miesiące przed otwarciem sklepu. Będzie informowała klientów o produktach i ich cenach.

















PROFIL SPRZEDAŻY I PROFIL PRODUKCJI




W związku z założonymi celami na 2000 rok wprowadzone będą następujące towary:



produkt modele kolory cena 1 szt.
podkoszulki dziecięce we wszystkich kolorach 10 zł.

młodzieżowe 15 zł.
dla dorosłych 20 zł.

spodenki sportowe dziecięce we wszystkich kolorach 11 zł
młodzieżowe 13 zł.
dla dorosłych 15 zł..

Body 6 modeli różnokolorowe 16 zł.
Getry krótkie Liczne wzory i kolory 8 zł.
długie 10 zł.

Dresy damskie białe, czarne, szare 35 zł.
męskie 45 zł.

dziecięce 30 zł.
komplety: młodzieżowe różnokolorowe 26 zł.
spodenki + koszulka

Piżamy męskie różnokolorowe 20 zł.
damskie 18 zł.
dziecięce 15 zł.

Slipki męskie we wszystkich kolorach 5 zł.
damskie 6 zł.

dziecięce 4 zł.
















ZARZĄDZANIE FIRMĄ



1. Kierownictwo:
Firma ”CIUSZEK” będzie zarejestrowana jako Spółka Akcyjna. Udziałowcami będą:
- Wojciech Cichoń ;
- Sebastian Buda,

którzy to wnieśli udziały finansowe i rzeczowe. Firma będzie kierowana przez obu właścicieli z podziałem ról i obowiązków.
Wszelki sprawy zarządzania będą między sobą uzgadniane i konsultowane.

2. Pracownicy:
- jeden sprzedawca;

- jeden kierowców;
Koordynacją oraz pomocą w pracy ekipie zatrudnionej w firmie będą zajmowali się właściciele firmy.
Pracowników zatrudnionych w naszej firmie dobraliśmy za pomocą biura pracy, które poleciło nam dobrze wykwalifikowaną kadrę.
Płace dla zatrudnionych będą stałe, a w miarę zwiększania się zysków firmy, postaramy się je stopniowi zwiększać co powinno

zadowolić naszych pracowników. Przewidywane są także premie dla sprzedawcy, gdy nasza firma uzyska dobre wyniki w sprzedaży.













BUDZET MARKETINGOWY



Każdy z udziałowców wniósł 50% kwoty 15000 zł. do spółki. Uzyskaliśmy również kredyt z banku w wysokości 15000 zł., który
spłacimy w terminie. Uzyskaliśmy korzystne rabaty na zakup odzieży przeznaczonej do sprzedaży detalicznej. Towar sprowadziliśmy

od dobrych producentów odzieży, dzięki temu uzyskaliśmy korzystne możliwości spłaty. Pozwala nam to na zwiększenie inwestycji
jeżeli chodzi o reklamę.
Koszty na:
- wynajem lokalu 2.500 zł.
- zakup sprzętu 1.000 zł.

- zakup towaru
- wynagrodzenia dla pracowników 2.200 zł.
oraz:
- promocja 3.000 zł.

- inne 5.000 zł.
razem: 80.000 zł.














ZAŁĄCZNIKI

Życiorysy właścicieli:
Agnieszka Bąk - urodzona 16 marca 1975 roku w Tarnobrzegu. Zamieszkała w Stalowej Woli przy ulicy Wojska Polskiego 3 m 15.

Ukończyła w latach 1991-95 Liceum Handlowe w ZSE w Stalowej Woli, uzyskując tytuł technik-handlowiec .W latach 1995-99
uczęszczała do Głównej Szkoły Handlowej w Warszawie, uzyskując tytuł magistra.
Cechy charakteru:
- dyspozycyjność;
- łatwość nawiązywania kontaktów;

- sumienność;
- pracowitość.
Wykazuje się dobrą znajomością języka angielskiego i niemieckiego. Ukończyła kurs sekretarski.
Małgorzata Składnik - urodzona 2 października 1974 roku w Sandomierzu. Zamieszkała w Stalowej Woli przy ulicy K.E.N. 3 m 2.

Ukończyła w latach 1990-94 Liceum Ogólnokształcące przy ulicy Staszica 6. W latach 1994-98 uczęszczała do Wyższej Szkoły
Bankowej w Krakowie, uzyskując tytuł magistra.
Cechy charakteru:
- uprzejmość;

- dyspozycyjność;
- sumienność;
- łatwość nawiązywania kontaktów.
Wykazuje się dobrą znajomością języka angielskiego i francuskiego. W latach 1998-99 praktykowała w Powszechnym Banku
Kredytowym S.A. w Krakowie.






MOCNE I SŁABE STRONY PROJEKTU






Do mocnych stron projektu należą:

tworzenie dodatkowych miejsc pracy

tworzenie dodatkowej konkurencji, co powoduje:
podniesienie jakości wyrobów
podniesienie jakości usług
umocnienie rynku konsumenta

korzystanie z nowoczesnych technologii
nowe asortymenty wyrobów
nowe rodzaje opakowań i technik pakowania.




Do słabych stron projektu należą:

lokalizacja zakładu w sąsiedztwie z zakładami mieszczącymi się w Stalowej Woli

















ANALIZA WŁASNYCH PRODUKTÓW I STAWIANE PRZEZ SPÓŁKĘ CELE


W związku z założonymi celami na rok 2001 wprowadzone będą następujące produkty:


koszulki (5 modeli, 10 kolorów)
spodenki sportowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych (4 modele, 10 kolorów)
body (6 modeli, różnokolorowe)
getry (krótkie, długie, liczne wzory, kolory oraz gładkie)

dresy (7 modeli, 10 kolorów)
komplety: spodenki + koszulki
pidżamy: męskie, damskie, dziecięce - różne fasony i kolory



GŁÓWNE CELE FIRMY TO ZAPEWNIENIE:

Dobrej jakości wykonania.
Różnorodności dodatków.

Atrakcyjnych cen.
Efektywnego opakowania.
























CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU

Odzież sprzedawana w naszym sklepie będzie najwyższej jakości, będzie gwarantowała wygodę, ponieważ będziemy ją sprowadzali
od najbardziej cenionych i szanowanych producentów odzieży. Nasz towar będzie skierowany do wszystkich, gdyż będziemy oferowali
towary od sportowych przez bieliznę po eleganckie suknie dla pań i garnitury dla panów.

Towar nabywany przez klienta w naszym sklepie będzie starannie pakowany w firmowe torby.
































  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qualintaka.pev.pl
  •