ďťż

Blog literacki, portal erotyczny - seks i humor nie z tej ziemi




OPINIE POLAKÓW O HIPERMARKETACH




BADANIE ZOSTANIE WYKONANE NA ZLECENIE KORPORACJI ZARZĄDZAJĄCYCH SIECIAMI HIPER I SUPERMARKETÓW W

CELU ANALIZY TENDENCJI I OPINII SPOŁECZEŃSTWA NA TEMAT ISTNIENIA DUŻYCH SIECI HANDLOWYCH.




Problem badawczy

Ostatnie lata przyniosły szybki rozwój sieci wielkich sklepów i centrów handlowych w naszym kraju. W najbliższych latach udział
super- i hipermarketów oraz sklepów dyskontowych w sprzedaży polskiego handlu ma stale wzrastać. Zarazem rozwój zagranicznych
sieci handlowych w Polsce budzi protesty lokalnych kupców i mieszkańców wielu miejscowości. Klienci są jednak na ogół zadowoleni

z ich istnienia. W naszej ankiecie na ten temat postaramy się dowiedzieć, co Polacy myślą o wielkich centrach handlowych?


Cel badawczy


Czy Polacy uważają rozwój wielkich centrów handlowych za zjawisko korzystne czy też niekorzystne, co sądzą o ich lokalizacji i
nowych regulacjach prawnych, oddających decyzje w tych sprawach w ręce władz gminnych. Zarazem chcemy się dowiedzieć, ile
osób i jak często odwiedza hipermarkety, co w nich kupuje oraz jakie są - zdaniem klientów - dobre i złe strony zakupów w wielkich

centrach handlowych.


Metody doboru próby do badania


Dobór losowy. Ankieta zostanie umieszczona w hipermarketach, w prasie i rozesłana pocztą w okresie maj – lipiec 2001 r. W celu
zwiększenia ilości odesłanych ankiet do centrum badawczego, zleceniodawca ufondował (dla osób biorących udział w ankiecie)
nagrody rzeczowe (sprzęt RTV i AGD) oraz talony na zakupy w hipermarketach.



Populacja badana

Społeczeństwo polskie – dorośli obywatele z terenu całej Polski. Ok. 30 tys. ankiet na 1 województwo.



Jednostka Badana

Pełnoletni obywatel RP.


01. Czy, Pana(i) zdaniem, istnienie dużych centrów handlowych - hipermarketów - jest korzystne, niekorzystne czy też nie ma
znaczenia dla:





korzystne nie ma znaczenia niekorzystne Trudno
powiedzieć

- większości kupujących (klientów)

- ludzi takich jak Pan(i)

- polskiej gospodarki

- kupców/ właścicieli mniejszych sklepów




02. Czy, Pana(i) zdaniem, hipermarkety powinny powstawać w centrach miast czy też raczej na ich obrzeżach?


Hipermarkety powinny powstawać w centrach miast
Hipermarkety powinny powstawać na obrzeżach miast
Trudno powiedzieć


03. Słyszy się poglądy, że władze powinny chronić drobnych kupców przed konkurencją - między innymi ograniczając ilość dużych
supermarketów i hipermarketów. Czy, Pana(i) zdaniem:


o liczbie dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce powinny decydować władze, aby chronić kupców przed
konkurencją
władze nie powinny ograniczać liczby dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce, klienci powinni móc sami wybrać,

gdzie chcą robić zakupy
Trudno powiedzieć



04. Sejm Przyjął niedawno nową ustawę , na mocy której o tym, czy gdzieś można lub nie można wybudować supremarket lub
hipermarket, ma decydować rada danej gminy. Może ona wprowadzić zakaz budowania super- i hipermarketów na terenie gminy. Czy
Pana(-i) zdaniem, takie uregulowanie tej sprawy jest słuszne czy też niesłuszne?

- zdecydowanie niesłuszne


- zdecydowanie słuszne

- raczej niesłuszne


- raczej słuszne


- trudno powiedzieć







05. Jak często robi Pan(-i) zakupy w hipermarkecie, tzn. dużym centrum handlowym, złożonym z paru supermarketów, wielu sklepów?

w ogóle nie robię zakupów w hipermarketach

codziennie lub prawie codziennie
2 – 3 razy w tygodniu
1 raz w tygodniu
2 – 3 razy w miesiącu

1 raz w miesiącu
rzadziej niż 1 raz w miesiącu – kilka razy w roku



06. Czym zwykle jeździ Pan(-i) na zakupy do hipermarketu






06. CZYM ZWYKLE JEŹDZI PAN(I) NA ZAKUPY DO HIPERMARKETU - CZY SAMOCHODEM CZY TEŻ W INNY SPOSÓB, NP.
AUTOBUSEM?
 


- zwykle jeżdżę samochodem


- zwykle jeżdżę w inny sposób (autobusem, itp.) lub chodzę


- trudno powiedzieć




07. Co kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy kupuje Pan(i):

- artykuły spożywcze

- środki czystości, kosmetyki

- artykuły dla dzieci, artykuły szkolne, zabawki

- sprzęt gospodarstwa domowego

- kasety wideo z nagraniami filmów, kasety magnetofonowe z muzyką, płyty kompaktowe (CD)

- odzież, bieliznę, buty

- artykuły sportowe, treningowe, rekreacyjne


- książki, czasopisma, gazety - dla dzieci lub dla dorosłych


- sprzęt audiowizualny (tv, radiomagnetofony, odtwarzacze CD, kamery wideo itp.) i czyste kasety do nagrań

- artykuły wyposażenia mieszkań: meble, dywany, firanki, poduszki itp.

- inne artykuły







08. Proszę powiedzieć, dlaczego kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy Tak Nie Trudno
przede wszystkim dlatego, że: powiedzieć



jest duży wybór towarów, dobre zaopatrzenie

można zrobić większe zakupy, na dłuższy czas

są niskie ceny, promocje, obniżki cen

wszystko można kupić pod jednym dachem

są dogodne godziny otwarcia

jest dogodny dojazd samochodem, parking, można podjechać wózkiem

do samochodu

można robić zakupy z całą rodziną - np. w sobotę lub niedzielę

jest elegancko, wszystko jest ładnie urządzone, sklepy są eleganckie

są degustacje, można spróbować różnych produktów

jest dużo nowości i towarów, których nie ma gdzie indziej

jest miła, fachowa obsługa

odpowiada mi atmosfera takiego wielkiego centrum handlowego -
hipermarketu

towary są dobrej jakości

jest dogodnie położony (np. po drodze z pracy, niedaleko itp.)


można coś zjeść, napić się, odpocząć

można skorzystać z różnych usług, banku, poczty, fryzjera i innych

Są jeszcze inne powody







09. Czy jest coś, co się Panu(i) nie podoba w hipermarkecie, czego Tak Nie Trudno
Pan(i) nie lubi? Czy uważa Pan(i), że: powiedzieć



jest zbyt dużo pokus - kupuje się rzeczy niepotrzebne, wydaje się zbyt
dużo pieniędzy

są za długie kolejki do kas

jest zbyt wielu ludzi, tłum, tłok

zdarza się, że są różne ceny na towarze i w kasie - trzeba więcej

zapłacić

ceny towarów nie zawsze są wyraźnie zaznaczone

jest zbyt hałaśliwie, za duży gwar

często nie ma danego towaru w małych opakowaniach - są tylko duże

brak informacji - nie ma kogo spytać o towar, który chciałoby się kupić


jest za dużo sklepów, towarów - człowiek się w tym gubi

traci się niepotrzebnie dużo czasu na zakupy

trudno znaleźć to, co chce się kupić - wywieszki nad stoiskami są
niedokładne lub mało widoczne

atmosfera takiego dużego centrum handlowego jest nieprzyjemna

hipermarket jest położony niedogodnie, trudno się do niego dostać

kasjerki często mylą się na niekorzyść klienta

jest zbyt duszno, zła wentylacja

towary są kiepskiej jakości

nie ma takich towarów, jakich Pan(i) szuka, potrzebuje

obsługa jest często nieprzyjemna


jest za mały wybór towarów danego rodzaju

Są jeszcze inne przyczyny




10. Płeć.
kobieta
mężczyzna


11. Wiek.
do 20 lat
od 21 do 30

od 31 do 40
od 41 do 50
od 51 do 60
powyżej 60 lat


12. Wykształcenie .
Podstawowe
Zawodowe
Średnie

Niepełne wyższe
Wyższe

13. Status małżeński (rodzinny).

Kawaler/Panna
Żonaty/Zamężna
Rozwiedziony/Rozwiedziona
Wdowiec/Wdowa


14. Posiadane dzieci.
nie posiadam dzieci
posiadam 1 dziecko
posiadam 2 dzieci

posiadam 3 dzieci i więcej

15. Miejsce zamieszkania.
wieś, osada

miasto do 20 tyś. mieszkańców
miasto od 20 tyś do 100 tyś.
miasto od 100 tyś. do 500 tyś.
miasto powyżej 500 tyś.


16. Województwo.
..............................................

17. Sektor pracy zawodowej.

praca na własny rachunek
pracownik najemny w sektorze prywatnym
pracownik najemny w sektorze publicznym
uczeń, student, praktykant
emeryt, rencista

bezrobotny


18. Ocena sytuacji finansowej w stosunku do przeciętnej w kraju.

niższe od przeciętnej
zbliżona do przeciętnej
wyższa od przeciętnej





Prosimy o podanie dokładnego adresu zamieszkania osoby chcące wziąć udział w losowaniu nagród:


imię i nazwisko:

ulica:


miejscowość:

kod pocztowy:

























































  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qualintaka.pev.pl
  •