Blog literacki, portal erotyczny - seks i humor nie z tej ziemi
OPINIE POLAKÓW O HIPERMARKETACH
BADANIE ZOSTANIE WYKONANE NA ZLECENIE KORPORACJI ZARZĄDZAJĄCYCH SIECIAMI HIPER I SUPERMARKETÓW W
CELU ANALIZY TENDENCJI I OPINII SPOŁECZEŃSTWA NA TEMAT ISTNIENIA DUŻYCH SIECI HANDLOWYCH.
Problem badawczy
Ostatnie lata przyniosły szybki rozwój sieci wielkich sklepów i centrów handlowych w naszym kraju. W najbliższych latach udział
super- i hipermarketów oraz sklepów dyskontowych w sprzedaży polskiego handlu ma stale wzrastać. Zarazem rozwój zagranicznych
sieci handlowych w Polsce budzi protesty lokalnych kupców i mieszkańców wielu miejscowości. Klienci są jednak na ogół zadowoleni
z ich istnienia. W naszej ankiecie na ten temat postaramy się dowiedzieć, co Polacy myślą o wielkich centrach handlowych?
Cel badawczy
Czy Polacy uważają rozwój wielkich centrów handlowych za zjawisko korzystne czy też niekorzystne, co sądzą o ich lokalizacji i
nowych regulacjach prawnych, oddających decyzje w tych sprawach w ręce władz gminnych. Zarazem chcemy się dowiedzieć, ile
osób i jak często odwiedza hipermarkety, co w nich kupuje oraz jakie są - zdaniem klientów - dobre i złe strony zakupów w wielkich
centrach handlowych.
Metody doboru próby do badania
Dobór losowy. Ankieta zostanie umieszczona w hipermarketach, w prasie i rozesłana pocztą w okresie maj lipiec 2001 r. W celu
zwiększenia ilości odesłanych ankiet do centrum badawczego, zleceniodawca ufondował (dla osób biorących udział w ankiecie)
nagrody rzeczowe (sprzęt RTV i AGD) oraz talony na zakupy w hipermarketach.
Populacja badana
Społeczeństwo polskie dorośli obywatele z terenu całej Polski. Ok. 30 tys. ankiet na 1 województwo.
Jednostka Badana
Pełnoletni obywatel RP.
01. Czy, Pana(i) zdaniem, istnienie dużych centrów handlowych - hipermarketów - jest korzystne, niekorzystne czy też nie ma
znaczenia dla:
korzystne nie ma znaczenia niekorzystne Trudno
powiedzieć
- większości kupujących (klientów)
- ludzi takich jak Pan(i)
- polskiej gospodarki
- kupców/ właścicieli mniejszych sklepów
02. Czy, Pana(i) zdaniem, hipermarkety powinny powstawać w centrach miast czy też raczej na ich obrzeżach?
Hipermarkety powinny powstawać w centrach miast
Hipermarkety powinny powstawać na obrzeżach miast
Trudno powiedzieć
03. Słyszy się poglądy, że władze powinny chronić drobnych kupców przed konkurencją - między innymi ograniczając ilość dużych
supermarketów i hipermarketów. Czy, Pana(i) zdaniem:
o liczbie dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce powinny decydować władze, aby chronić kupców przed
konkurencją
władze nie powinny ograniczać liczby dużych sklepów (supermarketów i hipermarketów) w Polsce, klienci powinni móc sami wybrać,
gdzie chcą robić zakupy
Trudno powiedzieć
04. Sejm Przyjął niedawno nową ustawę , na mocy której o tym, czy gdzieś można lub nie można wybudować supremarket lub
hipermarket, ma decydować rada danej gminy. Może ona wprowadzić zakaz budowania super- i hipermarketów na terenie gminy. Czy
Pana(-i) zdaniem, takie uregulowanie tej sprawy jest słuszne czy też niesłuszne?
- zdecydowanie niesłuszne
- zdecydowanie słuszne
- raczej niesłuszne
- raczej słuszne
- trudno powiedzieć
05. Jak często robi Pan(-i) zakupy w hipermarkecie, tzn. dużym centrum handlowym, złożonym z paru supermarketów, wielu sklepów?
w ogóle nie robię zakupów w hipermarketach
codziennie lub prawie codziennie
2 3 razy w tygodniu
1 raz w tygodniu
2 3 razy w miesiącu
1 raz w miesiącu
rzadziej niż 1 raz w miesiącu kilka razy w roku
06. Czym zwykle jeździ Pan(-i) na zakupy do hipermarketu
06. CZYM ZWYKLE JEŹDZI PAN(I) NA ZAKUPY DO HIPERMARKETU - CZY SAMOCHODEM CZY TEŻ W INNY SPOSÓB, NP.
AUTOBUSEM?
- zwykle jeżdżę samochodem
- zwykle jeżdżę w inny sposób (autobusem, itp.) lub chodzę
- trudno powiedzieć
07. Co kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy kupuje Pan(i):
- artykuły spożywcze
- środki czystości, kosmetyki
- artykuły dla dzieci, artykuły szkolne, zabawki
- sprzęt gospodarstwa domowego
- kasety wideo z nagraniami filmów, kasety magnetofonowe z muzyką, płyty kompaktowe (CD)
- odzież, bieliznę, buty
- artykuły sportowe, treningowe, rekreacyjne
- książki, czasopisma, gazety - dla dzieci lub dla dorosłych
- sprzęt audiowizualny (tv, radiomagnetofony, odtwarzacze CD, kamery wideo itp.) i czyste kasety do nagrań
- artykuły wyposażenia mieszkań: meble, dywany, firanki, poduszki itp.
- inne artykuły
08. Proszę powiedzieć, dlaczego kupuje Pan(i) w hipermarketach? Czy Tak Nie Trudno
przede wszystkim dlatego, że: powiedzieć
jest duży wybór towarów, dobre zaopatrzenie
można zrobić większe zakupy, na dłuższy czas
są niskie ceny, promocje, obniżki cen
wszystko można kupić pod jednym dachem
są dogodne godziny otwarcia
jest dogodny dojazd samochodem, parking, można podjechać wózkiem
do samochodu
można robić zakupy z całą rodziną - np. w sobotę lub niedzielę
jest elegancko, wszystko jest ładnie urządzone, sklepy są eleganckie
są degustacje, można spróbować różnych produktów
jest dużo nowości i towarów, których nie ma gdzie indziej
jest miła, fachowa obsługa
odpowiada mi atmosfera takiego wielkiego centrum handlowego -
hipermarketu
towary są dobrej jakości
jest dogodnie położony (np. po drodze z pracy, niedaleko itp.)
można coś zjeść, napić się, odpocząć
można skorzystać z różnych usług, banku, poczty, fryzjera i innych
Są jeszcze inne powody
09. Czy jest coś, co się Panu(i) nie podoba w hipermarkecie, czego Tak Nie Trudno
Pan(i) nie lubi? Czy uważa Pan(i), że: powiedzieć
jest zbyt dużo pokus - kupuje się rzeczy niepotrzebne, wydaje się zbyt
dużo pieniędzy
są za długie kolejki do kas
jest zbyt wielu ludzi, tłum, tłok
zdarza się, że są różne ceny na towarze i w kasie - trzeba więcej
zapłacić
ceny towarów nie zawsze są wyraźnie zaznaczone
jest zbyt hałaśliwie, za duży gwar
często nie ma danego towaru w małych opakowaniach - są tylko duże
brak informacji - nie ma kogo spytać o towar, który chciałoby się kupić
jest za dużo sklepów, towarów - człowiek się w tym gubi
traci się niepotrzebnie dużo czasu na zakupy
trudno znaleźć to, co chce się kupić - wywieszki nad stoiskami są
niedokładne lub mało widoczne
atmosfera takiego dużego centrum handlowego jest nieprzyjemna
hipermarket jest położony niedogodnie, trudno się do niego dostać
kasjerki często mylą się na niekorzyść klienta
jest zbyt duszno, zła wentylacja
towary są kiepskiej jakości
nie ma takich towarów, jakich Pan(i) szuka, potrzebuje
obsługa jest często nieprzyjemna
jest za mały wybór towarów danego rodzaju
Są jeszcze inne przyczyny
10. Płeć.
kobieta
mężczyzna
11. Wiek.
do 20 lat
od 21 do 30
od 31 do 40
od 41 do 50
od 51 do 60
powyżej 60 lat
12. Wykształcenie .
Podstawowe
Zawodowe
Średnie
Niepełne wyższe
Wyższe
13. Status małżeński (rodzinny).
Kawaler/Panna
Żonaty/Zamężna
Rozwiedziony/Rozwiedziona
Wdowiec/Wdowa
14. Posiadane dzieci.
nie posiadam dzieci
posiadam 1 dziecko
posiadam 2 dzieci
posiadam 3 dzieci i więcej
15. Miejsce zamieszkania.
wieś, osada
miasto do 20 tyś. mieszkańców
miasto od 20 tyś do 100 tyś.
miasto od 100 tyś. do 500 tyś.
miasto powyżej 500 tyś.
16. Województwo.
..............................................
17. Sektor pracy zawodowej.
praca na własny rachunek
pracownik najemny w sektorze prywatnym
pracownik najemny w sektorze publicznym
uczeń, student, praktykant
emeryt, rencista
bezrobotny
18. Ocena sytuacji finansowej w stosunku do przeciętnej w kraju.
niższe od przeciętnej
zbliżona do przeciętnej
wyższa od przeciętnej
Prosimy o podanie dokładnego adresu zamieszkania osoby chcące wziąć udział w losowaniu nagród:
imię i nazwisko:
ulica:
miejscowość:
kod pocztowy: