Blog literacki, portal erotyczny - seks i humor nie z tej ziemi
Rytuały
[ogólny sens] [inwokacja] [dewokacja] [sprzężenie] [rytuał elementalny]
[rytuał chłonięcia kosmicznych energii] [rytuał petaloidu] [rytuał rekapitulacyjny]
Rytuały to formy synchronizacji mikrokosmosu z makrokosmosem. Istotne jest rozróżnienie między nieświadomie wykonywanym rytuałem, świadczącym o ograniczeniu buforami swobody działań, a świadomie i konsekwentnie stosowanym wzorcem działań.
inwokacja
Jest przywołaniem formy bytu. Z Przejrzystości mikrokosmosu wychodzi forma Uważności zawierająca percept przywoływanego bytu oraz Qi jaka mu jest właściwa. Z Przejrzystości makrokosmosu wypływa inwokowany byt. Zawieszony w Przejrzystości myślokształt złożony z Qi i perceptu jest jednocześnie ośrodkiem kontroli, komunikacji i kreacji inwokowanego bytu. Stąd wynikają formy czakr, sefirot, wszelkie formy bytów.
Każde narodziny, zaistnienie formy, ewokacja bytu wypływa z Przejrzystości.
dewokacja
Jest odwołaniem formy bytu. Myślokształt inwokujący jest rozpuszczany w Przejrzystości mikrokosmosu, a inwokowany przez niego byt powraca do Przejrzystości makrokosmosu.
Z każdej śmierci, zaniknięcia formy, dewokacji bytu wypływa Przejrzystość.
Sprzężenie inwokacji i dewokacji w stosunku do czakr daje możliwość transcendowania ciał do formy ciała tęczowego i osiągnięcia stanu Buddy. Inwokacja i dewokacja żywiołów daje możliwość leczenia i samodoskonalenia.
rytuał elementalny
Jest inwokacją pięciu elementów. Rozpoczyna się od zakreślenia terytorium, na którym potencjały elementalne będą inwokowane. W terytorium inwokuje się element ziemi. Zależnie od tego, czy rytuał jest odprawiany indywidualnie, grupowo czy synchronicznie indywidualnie, to forma terytorium może być wspólna dla wszystkich uczestników bądź indywidualna.
Następnie w obrębie terytorium dokonuje się inwokacji kolejnych potencjałów elementalnych. Należy ustalić według jakiego cyklu energetycznego będą się dokonywać kolejne przemiany, oraz zależnie od okoliczności wybrać początkowy potencjał dla cyklu.
Dodatkowo do objęcia Uważnością przypisanych elementom cech, pomocne w inwokacji elementów jest sześć leczniczych dźwięków, harmonizujących w ciele elementy. Przyporządkowanie elementów palcom dłoni wynika z relacji w podcyklach cyklu dobowego do meridianów biegnących przez te palce.
Element palec dłoni dźwięk (gardłowo, z przydechem)
woda mały WUUU..
drzewo serdeczny SZZZ...
ogień środkowy HOOO..
żar serdeczny lub środkowy HIIII...
ziemia kciuk HUUU...
metal wskazujący SSSS...
Przed każdą inwokacją - z wyłączeniem otwierającej i zatwierdzającej terytorium - należy dewokować potencjał poprzedzający, aby jego rozproszone energie mogły w cyklu przemian zasilić następnika. Po zakończeniu cyklu inwokacji dewokacja terytorium zamyka rytuał i zwraca zainwestowaną wcześniej Qi i Uważność.
Praktyka ta niezmiernie wspomaga ćwiczenia hatha jogi oraz wszelkie medytacje związane z elementami. Może też posłużyć jako wstęp do rytuału petaloidu.
rytuał chłonięcia kosmicznych energii
Jest to taoistyczna praktyka używana zazwyczaj do wymiany energetycznej z Księżycem lub Słońcem. Energie innych planet lub gwiazd zazwyczaj wchłania się w medytacji, ale z powodzeniem można wykorzystać do tego celu również trzon tej praktyki.
Dobrze jest rozpocząć od wyśrodkowania się przez świadomość poziomu Hara, jeżeli wykonuje się go na siedząco to należy zastosować wszelkie wskazówki dotyczące medytacji, jeżeli na stojąco to przybrać pozycję Qigong jeźdźca. Ważne jest posiadanie dobrego ugruntowania, aby napływające energie nie stanowiły przeciążenia dla ciała, a wypierana niskowibracyjna "nieczysta" Qi mogła znaleźć łatwe ujście do transformującej ją Ziemi.
Zwrócenie się do ciała niebieskiego należy zacząć od otwarcia Anahaty i pełnej pokoju, pokory i miłości inwokacji poprzez jej wibracje. Bardzo istotne jest oczyszczenie z fnordów dumy i egoizmu, bowiem bardzo skutecznie potrafią one blokować wyższe czakry na kosmiczne potencjały.
W miarę możliwości fizycznie zwracając twarz w stronę ciała niebieskiego przykłada się na wysokość oczu otwarte dłonie, aby powiększyć czakrami dłoniowymi chłonący potencjał czakry Ajna.
Dalsza komunikacja zachodzi przez czakry dłoni i Ajna, energia kosmiczna spływa z nich do najwyższego Dantien, a z niego do najniższego Dantien - "banku energetycznego".
Rytuał należy skończyć podziękowaniem / dewokacją, oraz sprowadzeniem Qi do Hara i zamknięciu Svadhisthany dłońmi.
rytuał petaloidu
Jest bazowany na formie labiryntu:
Używano go do nawigacji w czasach świetności Grecji antycznej.
Cztery wewnętrzne wierzchołki, na których rozrysowuje się petaloid symbolizują cztery aspekty swiadomosci, cztery żywioły, cztery zasady kwasu DNA, cztery "Istoty wyglądające jak zwierzęta" w rogach tronu IHVH, cztery znaki zodiaku, cztery części roztrzaskanego Sfinksa.
Wejście do petaloidu jest fnordem wtajemniczeń, penetracji, inicjacji Wężycy Kundalini lub IHVH, zależnie od wybranego Dantienw którym przeprowadza się wizualizację.
Istnieje kilka wariantów przejścia przez petaloid. Narazie przetrenowałem jeden, z dwoma osobami, jedną przechodząca przez ten wzorzec w domenie Chaosu, a druga w domenie Porządku.
Przechodzący siadają naprzeciw siebie w pozycji medytacyjnej i wyciszają się.
Ustalają polaryzację. Chaota(tka) będzie przechodzić petaloid u podstawy kręgosłupa, w Muladharze, Orderyta(tka) na szczycie rdzenia przedłużonego, w czakrze Soma na podwzgórzu.
Wizualizują przejście po kręconych schodach, symbolizujących kanały energetyczne wzdłuż kręgosłupa, przedtem ustalając ilość okrążeń - stromość podejścia.
Po dojściu do komnaty z petaloidem wyrysowanym na podłodze / na ołtarzu sygnalizują swoją gotowość mówiąc odpowiednio: "Chaos", "Porządek".
Wchodzą w petaloid.
Dojście do pierwszego punktu, na południowym wschodzie - to Zasłona Lwa. Tam zostawiają aspekty swojej osobowości związane z tym znakiem jak i wszystkie obciążenia czakry Ajna.
Dojście do drugiego punktu, na południowym zachodzie - to Zasłona Byka. Tam zostawiają aspekty swojej osobowości związane z tym znakiem jak i wszystkie obciążenia czakry Muladhara.
Dojście do trzeciego punktu, na północnym wschodzie - to Zasłona Skorpiona / Orła. Tam zostawiają aspekty swojej osobowości związane z tym znakiem jak i wszystkie obciążenia czakry Manipura.
Dojście do pierwszego punktu, na północnym zachodzie - to Zasłona Wodnika / Człowieka. Tam zostawiają aspekty swojej osobowości związane z tym znakiem jak i wszystkie obciążenia czakry Sahasrara.
Po przejściu ostatniej zasłony - ostatniego wierzchołka petaloidu dochodzą do Centrum, sygnalizują wejście do niego mówiąc: Eheieh Bereszit Eheieh i inwokując w ten sposób boski, osobowy przejaw Przejrzystości.
Wkraczają w to, co zastali w Centrum, jednocząc się z przejawem Przejrzystości.
Potem oczywiście wszystko jest już kwestią wyczucia chwili. Dewokacja przejawu Przejrzystości nie jest ani konieczna, ani wskazana.
rytuał rekapitulacyjny
Rytuał ten jest partnerskim rozwinięciem praktyki oczyszczania Uważności z fnordów, przy czym szczególne podobieństwo zachodzi tu do castanediańskiej rekapitulacji. Najistotniejszą różnicą w stosunku do niej jest fakt bezpośredniego sprzężenia oczyszczających się umysłów - a nie tylko przywoływania mentalnego obrazu osoby w stosunku do której oczyszczana jest pamięć.
Dodatkowo pojawia się też rewizja możliwych historii - a nie tylko zrealizowanych, dzięki czemu łatwiej jest badać ukryte potencjalności psyche. Po rytuale rekapitulacyjnym łatwo jest przejść do praktyk telepatycznych i empatycznych.
Esencją praktyki jest koncentracja na Dantien głowy i komunikacja między partnerami poprzez czakry głowy - najwygodniej przez czakrę Ajna lub inne znajdujące się na czole. Komunikacja ma polegać na obserwacji odbicia własnego umysłu przez pryzmat umysłu patnerki/partnera, czyli poprostu odsłuchiwaniu perceptów pojawiających się w uwspólnionej przestrzeni umysłu. Obserwacja powinna być wolna od przywiązań do jakichkolwiek percepcji, tak wewnętrznych jak i zewnętrznych, w szczególności emocjonalnych - tak samo jak odsłuchiwanie engramów w samotnej medytacji.
Wbrew pozorom rytuał ten wzmacnia poczucie prywatności własnej przestrzeni umysłu, dzięki poznaniu i uświadomieniu jego części wspólnej z innymi umysłami. To pozwala podświadomości na porzucenie uwarunkowań blokujących świadomą telepatię i empatię.