Blog literacki, portal erotyczny - seks i humor nie z tej ziemi
|
Tonowanie na brązowo
Tonowanie czarno-białych zdjęć siarką jest jedną z najstarszych twórczych technik. Fotograf może wytworzyć nostalgiczny brązowy ton przy pomocy siarczynu potasu. Powstający związek siarki jest bardzo trwały i dlatego nadaje się do użycia w archiwizacji. Brązowy ton może być różny zależnie od emulsji papieru. Najpierw powinieneś sprawdzić efekt stosując paseczki testowe. Z tego powodu, że obróbka ta powoduje widoczny spadek kontrastu, preferowane jest stosowanie wysoko-kontrastowych oryginałów. Całkowite dowołanie pozytywów (pod względem obfitości!)
i dobrze odmierzony czas utrwalania są istotne dla doskonałych wyników.
W przeciwnym razie, mogą powstawać smugi lub słaba przemiana obrazu srebrowego.
Ton obrazu niektórych zmienno-kontrastowych papierów może być jedynie wytworzony dla niskiej gradacji.
Odbielanie
Suche całkowicie wywołane i utrwalone zdjęcia są najpierw przenoszone do krótkiej kąpieli. Po tym następuje rzeczywisty proces odbielania. Do użycia koncentrat roztworu jest rozcieńczany. Obróbkę prowadzi się w temperaturze pokojowej. Papier fotograficzny powinien zostać umieszczony w odbielaczu szybko i równo, a następnie stale poruszany. Jedynie w ten sposób możesz uzyskać jednolite rezultaty bez smug. Czarny obraz srebrowy przemienia się po około 2 minutach w jasno-brązowy resztkowy obraz. W miarę zużywania się kąpieli, musisz wydłużać czas obróbki, aż przestanie być obserwowana dalsza reakcja.
Tonowanie
Przed właściwym tonowaniem oryginał płucze się 5 do 10 minut, najlepiej pod wodą bieżącą (PE/barytowy). Właściwie przygotowany roztwór roboczy daje efekty bardzo powoli. Na fotografii stopniowo pojawiają się kontury. Tonowanie jest zakończone, gdy nie ma dalszych widocznych zmian. Zazwyczaj trwa to 1 do 2 minut, lub po kilku minutach w miarę jak kąpiel coraz bardziej się zużywa.
Modyfikacje
Na rezultaty można wpływać przez zmodyfikowaną procedurę. Jeśli oryginał nie zostanie całkowicie odbielony, tj. wcześniej usunięty z odbielacza, ciemne pola pozostają w głębokich tonach czerni, które nadają końcowej fotografii większą głębię. Aby to osiągnąć, przygotowany wywoływacz rozcieńcza się w proporcji 1:3 w celu dostosowania szybkości reakcji.
poprzednia strona
strona główna
następna strona
Fotografia
-
- Efekty Specjalne
<-- Tu jesteś
O
Agfa |
Strona główna Agfa | Fotografia
Galeria Fotograficzna Agfa | Produkty | Advanced Photo System | Tendencje & Doświadczenia |
©1998 Agfa-Gevaert AG, Informacje o Prawach Autorskich i Znakach Handlowych